Wednesday 12 October 2011

KURSUS PEMBIMBING RAKAN SEBAYA

Kursus Pembimbing Rakan Sebaya merupakan program utama bagi Unit Bimbingan dan Kaunseling bagi sesebuah sekolah. Buat pertama kalinya SMK Tun Syed Zahiruddin telah mengadakan program bersama dengan sekolah-sekolah lain iaitu SMKA Sharifah Rodziah, SMK Seri Bemban, SMK Iskandar Shah, SMA As Saidah Khadijah dan Mahad Tahfiz. Tuan rumah adalah SMK Tun Syed Zahiruddin dan telah diadakan pada 4 Mac 2011 ( Sabtu ) bermula jam 8.00 pg - 4.30 ptg. Lebih kurang 100 orang PRS menyertai program ini.

Program ini telah dirasmikan oleh En Safie b Ibrahim ( Pegawai Unit HEM PPD Jasin ) dan majlis penutupnya En Mohd Zulhijri b Sabtu ( Pegawai Unit Kaunseling JP Melaka ). Program ini mendapat kerjasama dan dijalankan secara kolabarasi dengan PTPTL Seremban.

Guru-guru Kaunseling yang terlibat ialah Pn Rubih bt Mohd Nor & Pn Norhaslinda ( SMKA Sharifah Rodziah ), Pn Hjh Ruhani bt Tahir ( SMK Seri Bemban ), Pn Hazlin bt Ramli ( SMK Iskandar Shah ), Pn Nor Radziah bt Sarif ( SMA As Saidah Khadijah ), En Quraim Asadi ( Mahad Tahfiz ) dan Pn Rugayah ( SMK Tun Syed Zahiruddin ). 

Aktiviti yang dijalankan :-


  • Taaruf
  • Cut Apple A
  • LDK
  • Penyelesaian Masalah













No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

PIHAK SEKOLAH adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini. Sumber-sumber maklumat yang diperoleh telah dinyatakan dari mana sumbernya.