Friday 14 October 2011

FOLIO KERJAYA

Hari ni dapat releif kat 1 Berlian jam 9.40 pg. Mula-mula tak tahu nak buat apa2...bukan apa sebab last minit tau. Masa tu tengah sibuk duk melayan murid Tkn 1 Mutiara yang sibuk nak beli kertas kajang dan OMR untuk periksa akhir tahun. Bilik Kaunseling ni macam doremon macam2 ada. asalnya tak cadang nak jual kertas ini tapi demi budak2 ni tolong juga sebab guru2 koperasi kat kelas, so tk payahlah budak2 tu tertunggu2 masa rehat. Kalau beli satu set kat koperasi harganya RM 5.70 tspi dengan saya harganya RM 6.00 tapi tanya dulu budak2 ni sedekah tak yang lebih 30 sen, bila budak kat ok aje tak ada masalah. Biasanya lepas jual terus serah duit kat koperasi.

Berbalik kat cerita tadi, bila penolong ketua tingkatan kata " Cikgu kena relief kat 1 Berlian ' , kelam kabut dibuatnya. Nasib ada folio kerjaya jadi penyelamat. Terus kumpulkan mereka kat Dataran Ilmu dan bagi taklimat ....minta mereka buat kumpulan satu kumpulan 3 orang dan mesti ada murid2 China. Bagi kertas dan folio setiap kumpulan. Minta mereka cari maklumat tentang bidang tugasan daripada folio tersebut. Kena tulis dalam kertas dan mesti hantar.

Objektif :-

  • Murid mendapat maklumat mengenai kerjaya dan bidang tugasnya
  • Mengenali kerjaya tersebut
  • Memberi motivasi dan semangat untuk belajar

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN

PIHAK SEKOLAH adalah tidak bertanggungjawab bagi apa-apa kehilangan atau kerugian yang disebabkan oleh penggunaan mana-mana maklumat yang diperolehi dari laman web ini. Sumber-sumber maklumat yang diperoleh telah dinyatakan dari mana sumbernya.